Social content

Vergroten van de kanalen van FC Den Bosch

Mijn rol in dit project:

Content Creation & Management

HET PROJECT

Door de goede resultaten aan het eind van seizoen 2018-2019 kregen alle kanalen een flinke boost. Op het moment dat ik instapte bij FC Den Bosch werden er legio kansen onbenut gelaten. De boost die de positiviteit op het speelveld met zich meenam naar de sociale kanalen heb ik geprobeerd vast te houden in de opvolgende seizoenen. Een missie die succesvol verliep en met name het Instagram-account in 2,5 jaar tijd met ruim 5000 extra volgers een flinke groei heeft mogen doormaken.

DOELSTELLING

De social media kanalen van FC Den Bosch groeiden gestaag. Aan mij de opdracht om die een boost te geven met doeltreffende content waarbij de focus lag op het verhogen van de fan-engagement en de interactie te zoeken met de achterban. Zonder enig budget en met het minimale aan materialen, waarbij ik vaak zelf de nodige tools heb aangeschaft om te investeren in mijn ontwikkeling, is het gelukt om een nieuwe jonge doelgroep aan te spreken en te interesseren in FC Den Bosch.